Chitarra
From Wikipedia
La chitarra è nu strummentu musicali custituiutu di na cascia armònica a forma di 8 e d'un mànicu longu supra cui sunnu tisi 6 o 12 cordi fatti vibbrari pizzicànnuli chî jìdita o c'un plettru. La cascia è custituita di taula armonica, funnu e fascia. Ô centru dâ taula armonica c'è 'n purtusu tunnu, ca si chiama "buca", e servi a fari trasiri lu suonu dê cordi intra a la cascia armonica, ca pumpìa stu suonu, faciennulu sentiri cchiù forti. Cchiù basciu dâ "buca" c'è lu "ponti", ca servi pi agganciari la parti li sutta di li cordi. Lu manicu iè compostu di
1)Manicu veru e propriu
2)Tastiera (fatta spissu e volentieri di lignu di palissandru), ca è a parti frontali, unni ci su i cordi, e unni si posanu i 'ita. E' divisa cu tanti pizzudi di fierru perpendicolari 'e cordi, i tasti. Prima ro primu tastu c'è u capotastu, ca è fattu di uossu, o di plastica, o di grafite.
3)Paletta, ca è a parti jauta, unni si aggancianu e si accordinu i cordi.
Supra a paletta, pi accurdari i cordi, ci su sti chiavetti, una pi corda, ca si chiamanu "meccaniche". I cordi puonu essiri o di nylon, nno casu di chitarra classica, o di fierru, nno casu di chitarra acustica.