Βικιφθέγματα elwikiquote https://el.wikiquote.org/wiki/%CE%9A%CF%8D%CF%81%CE%B9%CE%B1_%CE%A3%CE%B5%CE%BB%CE%AF%CE%B4%CE%B1 MediaWiki 1.47.0-wmf.7 first-letter Μέσο Ειδικό Συζήτηση Χρήστης Συζήτηση χρήστη Βικιφθέγματα Συζήτηση Βικιφθέγματα Αρχείο Συζήτηση αρχείου MediaWiki Συζήτηση MediaWiki Πρότυπο Συζήτηση προτύπου Βοήθεια Συζήτηση βοήθειας Κατηγορία Συζήτηση κατηγορίας TimedText TimedText talk Module Module talk Event Event talk Σάτιρα 0 4681 38449 36854 2026-06-21T16:10:23Z Dionysus 2208 38449 wikitext text/x-wiki == Αποφθέγματα == * Αν θες να βάλεις [[όριο]] στη σάτιρα, εγώ το λέω [[φασισμός|φασισμό]]. [[Δημήτρης Πιατάς]]<ref>Αναστασία Δημητρίου. ''[https://www.dedomeno.gr/video/704739/d-piatas-an-thes-na-valeis-orio-sti-satira-ego-to-leo-fasismo-to-proino-19-06-2026/ Δ. Πιατάς: “Αν θες να βάλεις όριο στη σάτιρα, εγώ το λέω φασισμό” – Το Πρωινό – 19/06/2026].'' dedomeno.gr. 19/06/2026. Ανακτήθηκε στις 21/06/2026.</ref> * Ειρωνεία: αυτό που ήδη δεν κατατάσσεται στο χιούμορ, αλλά ακόμη δεν έγινε σάτιρα [[Άγνωστος]] * Η αληθινή σάτιρα δεν πληγώνει. Σκοτώνει [[Λεκ Στανισλαβ]] * Η καλύτερη σάτιρα ασφαλώς πρέπει να περιέχει τόσο λίγο κακία και τόσο πολύ πειστικότητα ώστε να προκαλεί χαμόγελο και σ' αυτούς που χτυπά [[Λίχτενμπεργκ Γ.]] * Η σάτιρα δεν πρόκειται να κερδίσει των διαγωνισμό, γιατί στην θέση των κριτών κάθονται τα αντικείμενά της [[Λετς Σ.]] * Η σάτιρα είναι από το νου, η ποίηση από την καρδιά [[Ζαντόρνοφ Μ.]] * Η σάτιρα είναι ένα είδος καθρέφτη, όπου εν γένει βλέπουμε όλα τα άλλα πρόσωπα, εκτός από το δικό μας [[Σουίφτ Τζόναθαν]] * Η σάτιρα είναι ένας καθρέφτης που ο καθένας βλέπει οποιοδήποτε πρόσωπο, εκτός από το δικό του [[Σουίφτ Τζ.]] * Η σάτιρα είναι η άλλη όψη του λυρισμού [[Δήμου Νίκος]] * Η σάτιρα είναι το κοροϊδευτικό πρόσωπο της φιλοσοφίας [[Άγνωστος]] * Η σάτιρα μαστιγώνει τις κακίες ενόχου εποχής [[Τσώρτσιλ]] * Σάτιρα είναι ένα είδος ποίησης, στο οποίο καυτηριάζονται τα ανθρώπινα ελαττώματα * Σάτιρα είναι το να ανακαλύπτεις δυσάρεστα πράγματα για τον εαυτό σου και μετά να τα λες για άλλους [[Μάκ Κάρτουρ Π.]] * Σε κάποιες χώρες η σάτιρα είναι περιττή. Η κυβέρνηση γελοιοποιείται από μόνη της [[Ρόντα Αλεξάντερ]] * Στον λαό πρέπει να επιτρέπεται η σάτιρα και η κριτική: το κρυφό μίσος είναι πιο επικίνδυνο από το φανερό [[Ντιντερό Ντ.]] * Στους καιρούς που οι άνθρωποι δεν έχουν όρεξη γι' αστεία, γεννιούνται οι σατιρικοί [[Λετς Σ.Ε.]] * Το χιούμορ παρατείνει τη ζωή του ανθρώπου, η σάτιρα, της κοινωνίας [[Άγνωστος]] == Δείτε επίσης == * [[Ευθυμία]] * [[Χιούμορ]] == Παραπομπές == <references /> == Εξωτερικοί σύνδεσμοι == {{βικιπαίδεια}} [[Κατηγορία:Τέχνη|Σατιρα]] n6zo5cqrfgfl80mwn05cw96ylqwj8cp Όριο 0 6917 38450 2026-06-21T16:15:14Z Dionysus 2208 Ανακατεύθυνση στη σελίδα [[Όρια]] 38450 wikitext text/x-wiki #ΑΝΑΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ [[Όρια]] 2n3ad4yuveu6mb2qscmivzqkf4b66l5 Συζήτηση:Σάτιρα 1 6918 38451 2026-06-21T16:24:07Z Dionysus 2208 Νέα σελίδα: == αφορισμός του Δημήτρη Πιατά == Ο Δημήτρης Πιατάς είπε ότι «Αν θες να βάλεις όριο στη σάτιρα, εγώ το λέω φασισμό». Νομίζω ότι ο Δημήτρης Πιατάς δε συνειδητοποίησε τι είπε. Ακόμη και αν τον ίδιο δεν τον ενοχλεί να σατιρίσουν όσα θεωρεί ιερά και όσια, πώς μπορεί να... 38451 wikitext text/x-wiki == αφορισμός του Δημήτρη Πιατά == Ο Δημήτρης Πιατάς είπε ότι «Αν θες να βάλεις όριο στη σάτιρα, εγώ το λέω φασισμό». Νομίζω ότι ο Δημήτρης Πιατάς δε συνειδητοποίησε τι είπε. Ακόμη και αν τον ίδιο δεν τον ενοχλεί να σατιρίσουν όσα θεωρεί ιερά και όσια, πώς μπορεί να απαιτήσει το ίδιο και για όλους τους άλλους; Δεν έχω καμία διάθεση να σατιρίσω στο ελάχιστο το οτιδήποτε, αλλά πιστεύω ότι δε θα έπρεπε να υπάρχει κανένα απολύτως όριο στη σάτιρα, αλλά όπως είναι ο κόσμος σήμερα αυτό θα οδηγούσε στον τρίτο παγκόσμιο πόλεμο. (Παρενθετικά, νομίζω ακόμη ότι ο φασισμός δεν είναι τόσο μια ολοκληρωτική πολιτική ιδεολογία όσο μέρος της ψυχολογίας κάθε ανθρώπου.) Κατά τη γνώμη μου, η «σωστή» σάτιρα τα μπερδεύει όλα, αμερόληπτα και ανιδιοτελώς, σε μία σουρεαλιστική σαλάτα, και από αυτή τη σαλάτα βγαίνει η αλήθεια ασυνείδητα. Δεν πρέπει να έχει στόχο η σάτιρα, ούτε να είναι «έξυπνη», αλλά να μη φοβάται, όπως ανέφερε ο Ιμμάνουελ Καντ στο δοκίμιο «Τι είναι Διαφωτισμός». Η σάτιρα είναι είδος της ποίησης. Τα ίδια ισχύουν και για όλα τα άλλα είδη της ποίησης. Τέλος πάντων, ίσως λέω και μεγάλες κουβέντες, όταν στην παραμικρή δυσκολία λυγίζω... [[Χρήστης:Dionysus|Dionysus]] ([[Συζήτηση χρήστη:Dionysus|συζήτηση]]) 16:24, 21 Ιουνίου 2026 (UTC) sfzvigc94cgakw78plgbi7dwgpd24kd 38452 38451 2026-06-22T08:11:12Z Dionysus 2208 38452 wikitext text/x-wiki == απόφθεγμα του Δημήτρη Πιατά == Ο Δημήτρης Πιατάς είπε ότι «Αν θες να βάλεις όριο στη σάτιρα, εγώ το λέω φασισμό». Νομίζω ότι ο Δημήτρης Πιατάς δε συνειδητοποίησε τι είπε. Ακόμη και αν τον ίδιο δεν τον ενοχλεί να σατιρίσουν όσα θεωρεί ιερά και όσια, πώς μπορεί να απαιτήσει το ίδιο και για όλους τους άλλους; Δεν έχω καμία διάθεση να σατιρίσω στο ελάχιστο το οτιδήποτε, αλλά πιστεύω ότι δε θα έπρεπε να υπάρχει κανένα απολύτως όριο στη σάτιρα, αλλά όπως είναι ο κόσμος σήμερα αυτό θα οδηγούσε στον τρίτο παγκόσμιο πόλεμο. (Παρενθετικά, νομίζω ακόμη ότι ο φασισμός δεν είναι τόσο μια ολοκληρωτική πολιτική ιδεολογία όσο μέρος της ψυχολογίας κάθε ανθρώπου.) Κατά τη γνώμη μου, η «σωστή» σάτιρα τα μπερδεύει όλα, αμερόληπτα και ανιδιοτελώς, σε μία σουρεαλιστική σαλάτα, και από αυτή τη σαλάτα βγαίνει η αλήθεια ασυνείδητα. Δεν πρέπει να έχει στόχο η σάτιρα, ούτε να είναι «έξυπνη», αλλά να μη φοβάται, όπως ανέφερε ο Ιμμάνουελ Καντ στο δοκίμιο «Τι είναι Διαφωτισμός». Η σάτιρα είναι είδος της ποίησης. Τα ίδια ισχύουν και για όλα τα άλλα είδη της ποίησης. Τέλος πάντων, ίσως λέω και μεγάλες κουβέντες, όταν στην παραμικρή δυσκολία λυγίζω... [[Χρήστης:Dionysus|Dionysus]] ([[Συζήτηση χρήστη:Dionysus|συζήτηση]]) 16:24, 21 Ιουνίου 2026 (UTC) bhh4hb3jd65jn1p5ws9pwz7j6dckppu