Plega

De Biquipedia

Una plega u plega cheneral yera l'organ supremo de gubierno en las comunidaz meyebals de Daroca e Tergüel, nomás que pa la chent de las aldeyas, estando-ne fuera los ofizials de las ziudaz de Tergüel u Daroca, que només podeban concurrir-ie si lur presenzia yera demandata.

Las plegas yeran unas asambleyas plenarias que amanixioron porque caleba que i ese alcuerdos sopre los impuestos. Las plegas teneban un carauter añal, encara que lur zelebrazión podeba prorrogar-se bels periodos cronolochicos en la mesma añata y en dos lugars diferens.

La combocatoria se feba con cartas de clamamiento, intimación, de mandamiento u letra patent, que lo procurador cheneral de la Comunidat nimbiaba á la chent de los conzellos zitando á qui i eba d'estar present. Lo procurador dirichiba l'asambleya pero yera lo bayle cheneral d'Aragón u lo suyo lugartenient qui la presidiba.