Siella

De Biquipedia

Siella d'equitazión
Siella d'equitazión

La siella ye un elemento on que s'asienta l'ome que se mete denzima la lomera d'un caballo e s'emplegan pa que i siga comodo.

[editar] Istoria

Los primers omes que iban á caballo no teneban siellas. La siella de cuiro la imbentoron fa més de 2000 años los guerrers d'Asia Zentral, imbento que reboluzionó l'arte d'amontar o caballo e fer la guerra: los guerrers podeban luitar millor cayendo-se'n menos.

[editar] Toponimia

La forma d'una siella de cuiro inspiró la forma de describir lo paisache; por exemplo en rumán Şa (equibalent etimolochico e semantico de l'aragonés siella) tamién sennifica collato u terreno alto e estreito entre dos elebazions, e bi ha siellas en la toponimia aragonesa, como por exemplo la Silleta en Albalat de l'Arzebispe. En aragonés meyebal sillero yera qui treballaba con cuiro en cheneral e no nomás qui feba siellas.