Corsica

From Wikipedia

WikiLettera

Issu articulu hè in custruzzioni. Pudeti cuntribuiscia à a so redazzioni.

Corsica
Bandera di a Corsica
Statu Francia
Capitale Aiacciu
Spaziu 8.681 km²
Pupulazione 275.000 ab.
Densità 31 ab./km²
Dipartimenti 2
Circundarii 5
Cantoni 52
Cumune 360
Innu Diu vi salvi Regina
A Corsica in Francia
Fotografia satellitu di Corsica
Fotografia satellitu di Corsica
A cità di Bonifaziu
A cità di Bonifaziu

A Corsica hè un' isula di u Mediterraniu, a quarta più grande dopu Sicilia, Sardegna è Cipru. Hè una una culletività territuriale è una regione francese. Cumporta dui dipartimenti: a Corsica suprana (2B, Haute-Corse in francese) in nordu è a Corsica suttana (2A, Corse-du-sud in francese) in meziornu. A lingua di a populazione hè u francese poi a lingua regiunale hè u corsu.

A capitale amministrativa di l'isula hè Aiacciu (Aiaccio in italiano), è questa cità hè dinù a prefettura di u dipartimentu di a Corsica suttana. E grande cità di u dipartimentu sò Portivechju è Sartè.

A prefettura di u dipartimentu di a Corsica suprana hè a cità di Bastia è a so agglumerazione hè a più grande di Corsica, cù e cumune di Furiani, U Borgu, Lucciana, Biguglia è Pietranera. Dinù, a cità di Bastia hè vicinu à u Capicorsu. E principale cità di Corsica suprana sò Corti è Calvi.

Cuntenutu

[edit] Storia

A Corsica, in u libru "Wanderings in Corsica; its history and its heroes" di F. A. Gregorovius (1855)
A Corsica, in u libru "Wanderings in Corsica; its history and its heroes" di F. A. Gregorovius (1855)

A Corsica fù a prima nazione democràtica di u mondu cù una custituzione (prima in 1735 è dopu in 1755 cù a participazione di Jean-Jacques Rousseau, u famosu filòsofu di Geneva.)

Dopu a disfatta di Ponte Novu in Corsica suprana, l'isula diventa francese in 1769, u stessu annu chè a nàscita di Napulione Buonaparte, futuru imperatore di Francia trà 1804 è 1815. A Corsica hè un' ùnicu dipartimentu da 1790 à 1793 è da 1811 à 1976.

Carta di Corsica
Carta di Corsica

[edit] Referenze

[edit] Ligami annantu à a Reta

[edit] Da vede dinù