La Llacuna
De Viquipèdia
|
|||
Localització | |||
---|---|---|---|
![]()
|
|||
Dades municipals | |||
Gentilici | Llacunenc, llacunenca | ||
Població (2005) | 869 hab. | ||
Superfície | 52,25 km2 | ||
Densitat (2005) | 16,63 hab/km2 | ||
Altitud | 615 m | ||
Coordenades | 41°28'27"N, 1°32'3"E | ||
Entitats de població | 3 |
La Llacuna és un municipi de la comarca de l'Anoia.
Entitats de població | Habitants |
---|---|
Llacuna, la | 777 |
Rofes | 74 |
Torrebusqueta | 18 |
Taula de continguts |
[edita] Voltants
Igualada
Vilafranca del Penedés (wine route)
Montserrat (monistrol)
[edita] Per veure
- Voltants i Fonts - La Llacuna està envoltada d'unes montanyes molt boniques. Font Cuitora és la font mes popular del poble, però hi han altres indrets també molt macos. Com la font dels Horts, la Font de les Granotes o la Font del Pla Novell. Podeu anar-hi passejant per agradables caminets d'uns 30 minuts de durada des de la Plaça Major.
- Diables - Ball de Diables és un Ball Tradicional Català, representat per un grup de Dimonis amb pirotècnia i petards.
[edita] Què fer?
A la Llacuna podeu passar la major part del temps passejant pels voltants, boscos i vinyes són l'entorn més present. Podeu conèixer a la gent, les petites places, la muralla, etc. És fascinant També haurieu de visitar el Castell de Vilademàger, des d'on tindreu una magnífica vista de la zona. Voltar amb bicicleta i estar a la piscina són unes de les millors activitats per l'estiu.
També cal destacar alguns esdeveniments especials:
- Fira de Sant Andreu: el primer diumenge de Desembre, on podreu provar la butifarra de La Llacuna i el millor embotit, així com passejar per la multitud de paredetes d'artesania i altres objectes que s'ofereixen aquest dia.
- Potada: al mes d'Abril o Maig es fa un esmorzar/dinar popular a base de peus de porc.
- Aplec del Castell: el darrer diumenge de Maig es celebra l'aplec del Castell, on es ballen sardanes i es fa una paella popular.
[edita] Què Comprar?
La Llacuna és ben coneguda pels seus embotits i carns. Hi ha varies botigues i fins i tot serveixen a tot Catalunya, hotels, restaurants i particulars. A més a més hi ha un forn de pa, dos supermercats, una peixeteria, una botiga de material elèctric i accessoris, una sastreria, un estanc-sabateria i una farmàcia, entre altres. Però no podeu marxar de La Llacuna sense probar els típics Carquinyolis, un postre molt típic.
[edita] On Menjar?
- Restaurant Ca l'Americano
- Restaurant Cal Tiquets
- Restaurant La Bona teca
[edita] On Beure?
- Bar Cal Joan
- Bar La pansa
- Bar El Trull'
[edita] Turisme
El pessebre vivent website
[edita] On Dormir?
- Camping Vilademàger
- Turisme Rural Arcs la Llacuna
[edita] Situació socio-laboral
la llacuna té manca de petites industries que permetin a les persones que vulguin quedar-se a viure-hi fer-ho.