Associació Cívica Valenciana Tirant lo Blanc

De Viquipèdia

L'Associació Cívica Valenciana Tirant lo Blanc va ser fundada l'any 1991 a la ciutat de València per un grup d'estudiants universitaris amb la voluntat d'esdevindre un ens valencianitzador del món social i universitari del País Valencià. Actualment els seus membres són uns centenars de jóvens de tot el País Valencià, la major part estudiants o ex-estudiants universitaris.

Un dels objectius fonamentals de l'ACV Tirant lo Blanc és enfortir la xarxa de relacions entre els diferents col·lectius i institucions que formen part del moviment valencianista. Des de la seua creació participen del valencianisme en xarxa amb altres entitats com l'Entesa d'Estudiants Valencians, el Bloc d'Estudiants Agermanats, Consens Valencià, Associació de Joves Escriptors Valencians, Foment de la Plana, el Club Universitari de Pilota "El Tamborí", Valencians pel Canvi, Intersidical Valenciana, Escola Valenciana, Federació d'Associacions per la Llengua i Consell de la Joventut de la Comunitat Valenciana, entre d'altres. El Tirant, nom amb què se li coneix popularment, està inscrit com associació universitària en diverses universitats valencianes, com ara la (Universitat Politècnica de València), la (Universitat de València) i la (Universitat Jaume I).

Les joventuts del Tirant reben el nom de Puntjove, i organitza cicles de cinema, excursions, conferències o l'assistència a esdeveniments esportius.

[edita] Enllaços externs