El 9 Esportiu
De Viquipèdia
El 9 Esportiu és, a data de gener de 2005, l'únic diari esportiu en català.
El seu periple s'inicià el 2 de gener del 2002, trencant el monopoli del castellà a la premsa esportiva, i omplint el buit històric, ja que tot i que existia premsa generalista en català des dels inicis de la transició democràtica (Diari Avui), els lectors de diaris esportius s'havien de conformar —fins a l'aparició d'el 9— amb diaris exclusivament en castellà.
El 2 de gener de 2002 es va començar a distribuir gratuïtament dins dels diaris del grup Coordinadora de Mitjans, S.L.. Des de l'1 de Febrer de 2003 es ven per separat als quioscos i llibreries catalans, mentre que es manté una edició reduïda i gratuïta a l'interior d'alguns dels diaris del grup:
- Segre
- Regió 7
- Diari d'Andorra
Actualment el 9 Esportiu de Catalunya ofereix tres edicions personalitzades per a Girona, Barcelona i Tarragona, que inclouen totes les informacions de l'esport d'elit i de l'esport local de cada demarcació. Aquestes edicions d'El 9 es poden comprar al quiosc i també es distribueixen conjuntament amb l'edició corresponent del diari El Punt.
Entre els periodistes col·laboradors habituals en destaquen Frederic Porta i Jordi Basté —els més mediàtics—, i Josep Maria Raduà, premi de premsa -edició 2003- atorgat per la Secretaria General de l'Esport de la Generalitat de Catalunya, per la secció El racó de la selecció del diari esportiu català el 9 Esportiu, en el marc dels I Premis de Periodisme Esportiu.
Puntalment hi col·laboren esportistes que ja no es troben en actiu, com en Joan Creus a la secció de bàsquet, i d'altres.