Categoria Discussió:Escarabats

De Viquipèdia

Val, estic d'acord en algun--Esv 19:04, 5 des 2006 (CET)s dels teus canvis, però a aquest m'hi oposo fermament. On diu que la subcategoria hagi de ser escarabats i no coleòpters. Què és un grup parafilètic també? Si anem a posar noms comuns perquè ens matem a fer categories com sauròpodes (que, per cert, no està creada) i no fem directament dinosaures de coll llarg? Vull el full de reclamacions. --Esv 18:51, 5 des 2006 (CET)

A VP:AP indica l'ordre de preferències que cal seguir a l'hora de triar els noms. Abans de fer res he mirat el DIEC i el GEC i tots dos estan d'acord en què escarabats=coleòpters. Escarabats és el nom català i coleòpters la catalanització del nom científic. Pensa que la Viquipèdia és una enciclopèdia, i que per tant el vocabulari ha de ser divulgatiu, no és un llibre per a experts en temes concrets. En el cas de dinosaures de coll llarg, estic segur que és un nom força posterior al científic i que no ve als diccionaris (menys al normatiu). Evolució 18:57, 5 des 2006 (CET)
No seria d'extranyar que el primer en descobrir un sauròpode el presentés com un dinosaure de coll llarg abans que com a sauròpode. Diria que el primer que es descobrí fou el Cetiosaure tot i que només una vertebra, no recordo bé. Bé, això és igual. Estic en candeletes per veure com canvies la categoria de Himenòpters a Abelles i Formigues (amb l'i al mig). A casa estem preparant la ampolla de cava català. Salut!.--Esv 19:04, 5 des 2006 (CET)
Doncs no, per què no és un nom de col·lectiu, el nom no recull tots els éssers vius que té i els nom dels animals, en català, van en minúscula. Però si hi hagués les categories "Formícids" o "Antòfils" sí que la canviaria per "formigues" o "abelles". No entenc això del cava, encara falta per festes. Evolució 19:08, 5 des 2006 (CET)
Amb aquest tipus de criteris se'm treuen les ganes de seguir editant a la viquipèdia, llàstima que hi esitgui tan viciat. Ja li demanaré a l'escarabat que m'hi posi oli. Les majúscules als noms catalans només eren per destacar-ho, res més. PD:Seguint l'esquema de noms catalans s'haurà de agafar diverses espècies de primats, homínids i pongins a la nova categoria popular Micos, la VP:AP em secunda.--Esv 19:23, 5 des 2006 (CET)
No sé què té de dolent aquesta normativa. És l'habitual de qualsevol enciclopèdia em sembla. Tant en català com en castellà. L'exemple dels micos podria semblar més encertat, però la veritat és que l'article està malament i s'ha de refer. El que s'entén per "mico" és de fet el que científicament s'entén per un "prosimi", tàxon que crec que és fa servir des de Linné però que és parafilètic de totes totes. Evolució 19:30, 5 des 2006 (CET)