Lliura egípcia
De Viquipèdia
Lliura egípcia | |
---|---|
Estat o territori: | Egipte |
Fracció: | 100 piastres |
Codi ISO 4217: | EGP |
Abreviació o símbol: | LE (o E£ o £E) |
Taxa de canvi: 16-04-2006 |
1 EUR = 6,95598 EGP |
Canvi actual |
La lliura egípcia (en àrab جنيه مصري ginia masri o, simplement, جنيه ginia) és la moneda d'Egipte. El codi ISO 4217 és EGP i s'abrevia tradicionalment LE (del francès livre égyptienne). També s'utilitzen les abreviacions E£ i £E per diferenciar-la de la lliura esterlina. Tradicionalment s'ha subdividit en 100 piastres (قرش qirsh) i en 1.000 millièmes (مليمات milimat), tot i que actualment només s'usa la piastra com a moneda fraccionària.
Es van emetre per primera vegada el 1836. El nom àrab de la lliura egípcia, ginia (جنيه), pot estar relacionat amb la guinea anglesa.
Emesa pel Banc Central d'Egipte (البنك المركزي المصري Al-Bank al-Markazi al-Misri), en circulen bitllets de 100, 50, 20, 10, 5 i 1 lliures, i de 50, 25, 10 i 5 piastres. També en circulen monedes, amb menys freqüència, de 25, 20, 10, 5, 2 i 1 piastres.
[edita] Taxes de canvi
[edita] Vegeu també
[edita] Enllaços externs
- (àrab) (anglès) Banc Central d'Egipte