València Club de Futbol

De Viquipèdia

València
Nom complet València Club de Futbol
Àlias Xes, Xotos
Any de fundació 1923
Estadi Mestalla, València
País Valencià
Capacitat 55.000 espectadors
President Juan Bautista Soler
Entrenador Quique Sánchez Flores
Lliga La Liga
Temporada 2005-06
Posició 3er
Web oficial www.valenciacf.com

El València Club de Futbol és l'entitat esportiva més important del País Valencià a nivell futbolístic. Fou fundat el 1919 a València. Al seu estadi, que s'anomena Mestalla, hi caben uns 55.000 espectadors. L'actual president és Juan Bautista Soler.

L'entrenador durant la temporada 2003-2004 va ser el tècnic madrileny Rafa Benítez que va guanyar dos lligues (2001-2002 i 2003-2004) i una Copa de la UEFA. L'actual entrenador és Quique Sánchez Flores.

Els aficionats del València es coneixen popularment com a xotos, derivat del nom de l'estadi la Xotera.

Taula de continguts

[edita] Història

El València C.F es va fundar en 1919 sota la batuta del seu primer president que va ser Octavio Augusto Milego. El seu mandat represente la primera etapa com club fins a finals de 1922.

Per aquells temps, el València era un club modest, no adinerat, però que gràcies a l'esperit de la seua gent, mantenia una enorme il·lusió per demostrar que arribaria a ser un gran d'Espanya.

En l'any 1928-1929 es va crear la Lliga Espanyola de Futbol. Aquesta al seu torn es va dividir en dues categories, la mínima i la màxima, primera divisió i segona divisió respectivament. El València CF va quedar enquadrat en la de menor prestigi però en la temporada 1931-1932 ascendiria a la divisió d'honor. En aquells temps, el president del València era Juan Giménez Cánovas.

En 1934 el Valéncia arribava a la final de Copa i va patir la derrota davant el Reial Madrid en la final de Copa que es va jugar el 6 de març en l'Estadi de Montjuïc (Barcelona). El resultat va anar de 1 a 2 favorable als blancs. El gol obtingut per Vilanova no va servir per a frenar als blancs que van remuntar amb dos gols més tard.

Anys més tard, en 1941 i amb Luís Casanova Giner com president de l'entitat, el València obtenia el seu primer títol coper enfrontant-se davant el RCD Espanyol a Chamartín i amb el resultat de 3-1, gols de Mundo i Asensi. Els mítics Mundo, Asensi, Gorostiza, Amadeo es rescabalaven de la derrota en 1934.

Sens dubte, un dels presidents que va influir en la bona ratxa del club va ser Luís Casanova, que va donar nom al mític i rescabalat estadi Luís Casanova i que en l'actualitat es diu Camp de Mestalla.

Però si hem de destacar, un títol valuós que figura en les vitrines del València, és sens dubte, la Recopa que va guanyar en l'estadi de Heyssel en Brussel.els, en l'any 80. Aqueix partit disputadísim que va enfrontar a València i Arsenal i que hagué de decidir-se en la tanda de penals, va tenir com protagonista al porter Pereira, que va detenir el penal que donava el triomf al seu equip. Sota la batuta d'un pletóric Alfredo Di Stefano, el club che escrivia una de les pàgines més brillants de la seua història.

[edita] Títols

[edita] Jugadors històrics

  • Argentí Pablo Aimar
  • Amadeo
  • Arias
  • Asensi
  • Argentí Roberto Ayala
  • Badenes
  • Alemany Bonhof
  • Camarasa
  • Claramunt
  • Serbi Djukic
  • Paraguaià "Lobo" Diarte
  • Eizaguirre
  • Epi
  • Fernando
  • Giner
  • Guillot
  • Gorostiza
  • Valeri Karpin
  • Argentí Kempes
  • Argentí Kily González
  • Holandés Patrick Kluivert
  • Mendieta
  • Montenegrí Mijatovic
  • Uruguaià Morena
  • Mundo
  • Argentí Ariel Ortega
  • Pasieguito
  • Búlgar Penev
  • Pesudo
  • Argentí Piojo López
  • Argentí Juan Antonio Pizzi
  • Puchades
  • Quincoces II
  • Espanyol Quique Flores
  • Brasiler Romário
  • Roberto
  • Saura
  • Voro
  • Brasiler Waldo
  • Holandés Wilkes
  • Zubizarreta
   

[edita] Enllaços externs

Primera Divisió Espanyola 2006-2007
Athletic de Bilbao - Atlético de Madrid - FC Barcelona - Betis - Celta de Vigo - Deportivo - RCD Espanyol - Getafe - Gimnàstic - Mallorca
Llevant - Osasuna - Racing de Santander - Real Madrid - Real Sociedad - Recreativo de Huelva - Sevilla - València - Vila-real - Zaragoza 
Membres del G-14

Països Baixos Ajax Amsterdam | Anglaterra Arsenal | Catalunya FC Barcelona | Alemanya Bayer Leverkusen

Alemanya Bayern Munich | Alemanya Borussia Dortmund | Països Baixos PSV Eindhoven | Itàlia Inter | Itàlia Juventus

Anglaterra Liverpool | Anglaterra Manchester United | Itàlia AC Milan | França Lyon | França Marseilla

França Paris Saint-Germain | Portugal FC Porto | Espanya Real Madrid | País Valencià València