Cacauet
De Viquipèdia
Cacauet | |||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
|||||||||||||||||||
Classificació científica | |||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
Arachis hypogaea L. |
|||||||||||||||||||
|
El cacauet (Arachis hypogaea) és una espècie de la família de les Fabaceae originària de Sudamèrica peró conreada en llocs relativament càlids de tot el món. Fa uns anys es conreava en l'Horta de València, hi ha un grup mundial de varietats conegut com València)
[edita] Descripció
Planta anual herbàcea de 30 a 50 cm d'alçada, fulles compostes alternes, flors de 2 a 4 cm de color groc amb venes vermelloses. És característic que un cop formats els fruits ells mateixos s'enterrin (d'aquí ve el nom de l'espècie hypogea: dins de terra)Les llegums contenen normalment de 2 a 3 llavors.
[edita] Conreu
Conreat ja des de temps precolombins. Necessita terrenys flonjos més aviat sorrencs, temperatures altes durant 5 mesos i una pluja equivalent a 500 litres o superior (o regadiu).Els principals països productors són els Estats Units, Argentina, Senegal i Brasil. Els cacauets cal collir-los en l'estat òptim de maduresa i tenen com a problema de conservació la infestació per Aspergillus flavus que produeix una aflatoxina tòxica. També donen sovint problemes d'alèrgia especialment si estan torrats.
[edita] Usos
Consum directe (torrats), extracció d'oli (per a consum humà i industrial),elaboració de mantega de cacauet i altres derivats.