Jaume Matas Palou

De Viquipèdia

Jaume Matas Palou

Ordre: 3r President de les Illes Balears
Temps en el càrrec (1r mandat): 1996 - 1999
Predecessor (1r mandat): Cristòfol Soler Cladera
Successor (1r mandat): Francesc Antich Oliver
Temps en el càrrec (2n mandat): 2003-…
Predecessor (2n mandat): Francesc Antich Oliver
Data de naixement: 1956
Lloc de naixement: Palma
Partit polític: Partit Popular

Jaume Matas Palou és un polític balear. President del PP de les Illes Balears i home de confiança de l'expresident de Balears Gabriel Cañellas.

Nascut a Palma el 1956, estudià economia i ciències empresarials (especialitat en hisenda pública) a la Universitat de València. Després d'ingressar al cos d'inspectors d'hisenda i de treballar als negocis familiars, entrà en política el 1989, en el qual fou nombrat director general de pressupostos del Govern Balear. D'aquesta manera es guanyà la confiança del president d'aleshores, Gabriel Cañellas (PP).

Fou Conseller d'Economia i Hisenda, en una època marcada pels escàndols polítics (casos Túnel de Sóller i Brokerval) en els quals algunes persones molt pròximes a les seves esferes foren imputats. Afavorit per la dimissió de Gabriel Cañellas com a president, i posteriorment per la de Cristòfol Soler Cladera, que per allunyar-lo de pretensions al poder (perquè el considerava massa proper a l'expresident Gabriel Cañellas) intentà destituïr-lo com a Conseller d'Economia i Hisenda i nombrar-lo Conseller d'Agricultura, acabà la legislatura com a president des del 1996 al 1999 quan perdé la majoria absoluta a les eleccions autonòmiques i la presidència del govern a favor del socialista Francesc Antich. Durant el seu mandat es donà un altre escandol conegut com a Cas Mapau, en el que s'organitzà una trama per captar vots d'emigrants.

Del 2000 al 2003 fou ministre de medi ambient en el segon govern de José María Aznar, època en que va crear una gran polèmica amb el Plan Hidrológico Nacional, i amb la concessió irregular per gaudir una piscina a favor d'en Pedro José Ramirez, director del periòdic El Mundo. El 2003 es tornà a presentar a les eleccions autonòmiques al Parlament Balear, que guanyà per majoria absoluta, pel que tornà a recuperar la presidència del govern.

Precedit per:
Francesc Antich Oliver
President de les Illes Balears
2003–- actualitat
Succeït per:
continua en el càrrec
Precedit per:
Cristòfol Soler Cladera
President de les Illes Balears
1996–- 1999
Succeït per:
Francesc Antich Oliver



Presidents de les Illes Balears Flag of the Balearic Islands
Cañellas | Soler | Matas | Antich | Matas
En altres llengües