Sala de les Cent Columnes
De Viquipèdia
La sala de les Cent Columnes o sala hipòlita és una mena de gran porxo de vuinta-sis columnes que sosté la gran plaça del Parc Güell que havia estat pensada per al mercat. Va ser projectat per l'Antoni Gaudí.
Es troba entrant per la plaça principal del parc, darrere de les escales de la popular font del drac.
Les columnes, verticals les interiors, lleugerament inclinades les exteriors, estan dissenyades de tal manera que recorden l'estil arquitectònic dòric. La part de baix de la columna està recoberta de trencadís blanc i uniforme. El mateix recurs és emprat com a base decorativa del sostre.
El sostre és ple de formes arrodonides que s'endinsen en el sostre entre columna i columna en catorze de les quals hi ha dibuixos de trencadís. Les columnes estan alineades però la seva distribució no és uniforme i en els vuit espais innexistents que deixen algunes d'elles hi ha grossos medallons també de trencadís. Aquest fou dissenyat i estampat per en Jujol que a més dels habituals fragments de porcellana també mostra detalls curiosos com un fragment d'una nina o experimenta amb paper de vidre de color.
El terra és polit però la paret de fons sembla de pedra tosca no treballada.
A la part externa del sostre s'hi pot comtemplar caps de lleó que deixen anar aigua a mode de les gàrgoles medievals.