Discussió:Vibra

De Viquipèdia

Caldria refondre aquest article amb Víbria, ja que són sinònims. Vol dir el mateix una cosa que l'altra, no és que la vibra sigui el monstre mitològic original i que la víbria en sigui la representació en el bestiari popular, sinó que el mateix terme (l'un o l'altre indistintament) pot representar totes dues realitats.

Vibra, a més a més, pot designar un escurçó i la figura heràldica d'una colobra devorant un infant (segons diu el Gran Diccionari de la Llengua Catalana). En aquest mateix diccionari, tant el monstre mitològic com la bèstia dels entremesos s'entra amb el nom de víbria.

Enric, 17:23, 10 maig 2006

En el món patumaire sempre es diu víbria. En tot cas no trobaria adient que la informació es mogués cap a aquí. Llull · (vostè dirà) 16:56, 10 mai 2006 (UTC)
Pq no ? tal com esta ara tots 2 articles son molt semblants. El DEC dona "vibra" com a sinonim de "vibria" o d'"escurso". Em sembla mes logic fusionar-los i afegir una noteta que mencioni l'escurso. Xevi 18:03, 10 mai 2006 (UTC)
El que dic és que no trobo adient que la informació referent al bestiari festiu sigui a "vibra", en comptes de víbria. Que tot es mogui cap allà no hi veig problema. Llull · (vostè dirà) 18:05, 10 mai 2006 (UTC)