1914
De Viquipèdia
Taula de continguts |
[edita] Esdeveniments:
- 6 d'abril - Barcelona: s'hi constitueix la Mancomunitat de Catalunya.
- 28 de juny - Sarajevo (Bòsnia-Herzegovina): hi assassinen l'hereu de la corona austro-hongaresa, cosa que acabarà desencadenant la Primera Guerra Mundial.
- 28 de juliol - Imperi Austro-Hongarès: aquest estat declara la guerra a Sèrbia, amb la qual cosa comença la Primera Guerra Mundial.
- 3 d'agost - Alemanya declara la guerra a França (Primera Guerra Mundial).
- 18 d'agost - Morhange (la Lorena, França): des dels voltants de Lunéville, a mitja tarda, les tropes franceses emprenen una potent ofensiva per conquerir aquest poble, en poder dels alemanys, que durarà fins el dia 20 d'agost i que acabarà amb la derrota dels francesos, que duien pantalons vermells i eren un blanc fàcil.
[edita] Naixements:
- 13 de maig - Lafayette (Alabama, EUA): Joseph Louis Barrow, conegut com Joe Louis, boxador estatunidenc, campió del món.
[edita] Necrològiques:
- 25 de març - Malhana (Provença, França): Frederic Mistral, escriptor occità guardonat amb el Premi Nobel de Literatura.
- 6 de juliol - Montevideo (l'Uruguai): Delmira Agustini, poetessa uruguaiana (n. 1886).
[edita] Pàgines que s'hi relacionen
Si desitgeu realitzar alguna aportació al Calendari d'esdeveniments o a les Taules Anuals, us recomanem que consulteu prèviament el llibre d'estil, per tal d'aconseguir una coherència entre tots els viquipedistes.