Discussió:Hora catalana

De Viquipèdia

Ein???

1:35 ... el rellotge diu dos quarts de dues i cinc?????????????? Què? En tot cas seria dos quarts i cinc de dues, tal com diu l'article. Jo no sé arreglar-ho. --Hei hei 01:41, 29 jun 2006 (UTC)

S'utilitzen les dues formes: dos quarts de dues i cinc [minuts] i dos quarts i cinc [minuts] de dues. M'he decantat per la primera pel que diu a l'enllaç extern [1]: la segona és informal i la primera la considera més correcte. Quan es sobreentén l'hora sí que es diu "dos quarts i cinc". --VRiullop (parlem-ne) 18:30, 29 jun 2006 (UTC)
Tal com he dit a la plantilla en qüestió, jo si no es posa la paraula minuts a darrera, no em sona bé (és a dir, són dos quarts de tres i cinc minuts, em sona bé. Són dos quarts de tres i cinc, em sona molt malament). He mirat la pàgina que dius i no he vist enlloc que ho posin sense aquests minuts a darrera de tot quan l'hora va davant dels minuts. Potser se m'ha passat?--Xtv (que dius que què?) 18:45, 29 jun 2006 (UTC)
Doncs potser tens raó. L'expressió sencera és "són dos quarts de tres i cinc minuts". Si s'obvien els minuts i l'hora és "dos quarts i cinc". "Dos quarts i cinc de tres", obviant només els minuts, és molt corrent. Ja ho canviaré quan tingui temps, potser a tres quarts de quinze. --VRiullop (parlem-ne) 20:33, 29 jun 2006 (UTC)