Marc Salvi Otó
De Viquipèdia
Marc Salvi Otó fou emperador romà l'any 69.
El descontentament contra Galba es va traduir en la rebel·lió de les legions de Germània, que van proclamar emperador Aule Vitel·li.
Marc Salvi Otó, antic governador de la província Ulterior, i partidari de Galba, es va separar aviat d'aquest, i va ser aclamat emperador pels pretorians i el Senat (15 de gener del 68). El nou emperador era besnét d'un Eques, i el seu avi havia accedit al Senat gràcies a Lívia (dona d'Octavi August).
Otó era, amb molta probabilitat, homosexual. La seva primera decisió va ser dictar una amnistia general i va intentar negociar un arranjament amb Vitel·li.
Vitel·li, no obstant això, va preferir la guerra. Després d'una primera batalla victoriosa per a Vitel·li, el desànim es va apoderar d'Otó, que es va suïcidar (16 d'abril del 68).
La província Tarraconense no va reconèixer Otó i es va posar al costat d'Aule Vitel·li. A la mort d'Otó, el Senat i les legions van reconèixer Vitel·li com a emperador.
Precedit per: |
Emperador de Roma |
Succeït per: |