Miami

De Viquipèdia

Icono de copyedit

Nota: L'article necessita algunes millores en el contingut o l'estil:

hispanismes, faltes de puntuació, falten enllaços i hi ha faltes d'ortografia. Té algun problema (no sé quin) amb el format

 Per a d'altres significats, vegeu Miami (desambiguació).

Miami
Bandera de Miami
Segell de Miami
País Estats Units
Estat Florida
Coordenades
 - Latitud:
 - Longitud

41º 54’ Nord
87º 39’ Oest
Superfície 143,15 km²
Altitud 2 msnm
Població
 - Total (2004)
 - Densitat

382.894 hab.
4.148 hab./km²
Lema The mAGIC city
Any de fundació 1842
Alcalde Manny Diaz
Districtes
Pàgina oficial

Miami és una ciutat moderna localitzada al sud-est de l'estat de Florida al comtat de Miami-Dade vora els màrges del riu Miami. A la ciutat de Miami hi ha el govern comtal i és la major de les ciutats incorporades dins el comtat. Segons els cens del 2000, la població de la ciutat era de 362.470 habitants. Encara que la ciutat en sí mateixa no és pas gran ni de molta extensió territorial, l'àrea metropolitana de Miama comprèn força ciutats i centres poblacionals a les rodalies que la fan la més important de tot l'estat.

Qualques d'aquestes ciutats veïnes són Miami Beach, Coral Gables, Hileah, Aventura, la vila de Key Biscayne, etc.

El nom de Miami vé d'una veu indígena la qual significa "aigua dolça". Vora a la desembocadura del riu Miami s'establiren importants assentaments dels indis Tequesta. A recents excavacions s'han trobat nombrosos artefactes i restes els quals ofereixen una rica però poc estudiada font arqueològica de l'àrea.

La ciutat de Miami
Ampliar
La ciutat de Miami
La ciutat de Miami a la nit
Ampliar
La ciutat de Miami a la nit

Als seus inicis el creixement de la ciutat de Miami va ésser lent. Només després de l'extensió del ferrocarril de Henry M.Flagler vers aquesta àrea, s'accelerà el mateix de forma una mica més notable. Durant la Segona Guerra Mundial, la ciutat fou un important centre d'entrenament i concentració de tropes. Però no fou fins el 1959, segons es feia més manifesta l'orientació marxista de la Revolució de Fidel Castro a Cuba, que amb l'arribada d'exiliats cubans, el creixement i importància de Miami començà a arribar als seus més alts límits i desenvolupament continu. L'èxode de cubans no va ésser només de famílies acomodades o antics membres del règim del dictador Fulgencio Batista. sinó que va incloure una gran i important part de la classe mitjana i professional de Cuba. Amb aquells professionals es van establir també a Miami oficines de corporacions i entitats nord-americanes les quals anteriorment tenien presència a Cuba. També després de l'expulsió de 132 sacerdots i religiosos catòlics a bord del vapor Covadonga el 17 de setembre de 1961, així com l'èxode de força més, molts es van establir a la ciutat de Miami i les seves rodalies per donar-li serveis pastorals i educacionals als cubans acabats de radicar al sud de Florida.

La zona del Carrer 8, amb els seus petits comerços i interessos de cubans emprenedors, va començar a coneixe's com la Petita Habana. El fet de que Miami vingué a ésser gairebé un àrea en gran part bilingüe, fou un incentiu per a l'immigració de moltes altres persones de països centreamericans i de Sudamèrica.

Miami és considerada avui dia com una ciutat oberta al comerç internacional especialment amb Amèrica Llatina, fins l'extrem que es considera que Miami és la porta a Estats Units d'Amèrica vers ella.

El port de Miami és el més important als Estats Units al servei de creuers turístics. L'aeroport el qual serveix a la ciutat és l'Aeroport Internacional de Miami (MIA), el qual, amb quatre pistes d'aterratge, és un dels més grans del país.

El turisme, el comerç internacional, el sector bancari i financer, així com la indústria manufacturera són els més importants centres de treball i fonts d'ingressos de la ciutat i de la resta de la gran àrea metropolitana.

A Wikimedia Commons hi ha contingut multimèdia relatiu a:

Miami